Fetás-sonkás görögdinnyesaláta

Kánikulasaláta

Van az a meleg, mikor nem sok mindent kívánunk enni. Ezeket a salátákat pont erre az időre találták ki. Tovább Tovább

fetasdinnyesalatakicsi

Bár a görögdinnye szénhidráttartalma nem extrán magas (7,5 g/100 g), a glikémiás indexe annak mondható, gyors felszívódású fruktóz formájában. Azt gondolom, még csak nem is lenne ez nagy gond, ha mondjuk 10 dkg-nál meg tudnánk állni. De ki az, aki a nagy melegben nem fél kg hűtött dinnyét eszik meg, ebből a finom, hidratáló gyümölcsből, amelynek 90%-a víz, ennél fogva kalóriaértéke igen alacsony. (Mellesleg megjegyzem, akinek nincs szénhidrtátanyagcsere-zavara, a kánikulában, dinnyeszezonban olykor ezt tegye is meg!) A napi szénhidrátmennyiségbe kalkulálva, a napi menü többi, főleg rostban és lassú felszívódású szénhidrátokban gazdag fogásához illesztve cukorbetegek és inzulinrezisztensek is fogyaszthatják kis mennyiségben. Erre adok most egy ötletet, hogyan.

Ha nem magában esszük, hanem néhány “nehezítő”, sós elemmel, mint a feta és a szárított sonka, akkor talán megelégszünk egy kisebb mennyiséggel is a dinnyéből. Nem mellesleg nagyon finom ez a saláta, próbáljátok ki, ha jön az újabb melegfront!

A fogásokat, egyes alapanyagokat mindig kontextusban értékeljük. Önmagában a dinnye, nagy mennyiségben “tiltott” annak, akinek problémája van a szénhidrátanyagcseréjével. Kis mennyiségben, okosan párosítva (ahogy a kedvencem a zab egy minimális gyümölccsel), a nap többi étkezését a “problémás” ételhez igazítva, már nincs is kategorikus tiltás. Szóval a dolgok nem feketék-fehérek, lássuk összefüggéseiben a táplálkozásunkat! És legyünk kreatívak! : )

 

Egy adag szénhidráttartalma: 12 g+ t.k. kenyér vagy a grissini hozzá. (ebből is van már teljes kiőrlésű!)

 

 

Hozzávalók

4 adaghoz: 10 dkg rukkola és vegyes zöldsaláta, 60 dkg görögdinnye (héj nélküli súly), 20 dkg fetasajt, frissen őrölt bors, 4 evőkanál extra szűz olívaolaj, 1 citrom leve, 8 rúd grissini/tk. kenyérrúd, pirítós, 8 szelet szárított sonka
  1. A görögdinnyét magozzuk ki, kockázzuk fel.

  2. A rukkolát és a vegyes salátát keverjük össze, csepegtessük meg olívaolajjal és a citromlével, forgassuk össze.

  3. Tányérokra adagoljuk, a felkockázott görögdinnyét helyezzük rá, morzsoljuk le a feta sajtot, szórjuk frissen őrölt borssal.

  4. A grissini rudakra tekerjük fel a sonkaszeleteket tálaljuk a salátával.

 
 
 
Megosztom
 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések