Palacsinta tiramisu

Két jó dologból egy harmadik, még jobb!

Itt a hétvége, jöhet egy finom desszert! Egy palacsintatorta és egy tiramisu házasítása. Tovább Tovább

palacsintatiramisu

Én átlagban hetente egyszer eszem desszertet, még akkor is, ha természetesen a desszert úgy készül, hogy illeszkedjen a 160 grammos szénhidrátdiétába. A hét többi részén bőven megelégszem a természetes desszerttel, azaz a gyümölccsel, délután, uzsonna gyanánt vagy edzés után, jutalomként.

Ha ilyen, komolyabb desszertet eszem, mint ez a palacsintatorta, akkor annak szénhidrát és kalóriaértékét beleszámítom pl. az ebédbe, vagy ez maga az uzsonna. Azaz nem a napi kiszabott mennyiségen felül eszem, hanem kalkulálva vele.

Ezzel pedig érdemes számolni, mert nagyon finom lett! Az ésszerű, elfogyasztott mennyiségre azért figyeljünk, bár a szénhidrát lassú felsízvódású benne, de a desszert zsírtartalma és szénhidráttartalma sem alacsony! Bár köztes étkezésnek belefér. : )

A hozzávalók 10 szeletre vonatkoznak, 1 szelet szénhidráttartalma: 19,8 g

 

Hozzávalók

10 db közepesen vastag palacsinta: 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 1 dl tej, 1 dl presszókávé, szódavíz, 1 tojás, csipet só, 1 tk. nyírfacukor, 4 ek. étolaj; 25 dkg mascarpone, 2 dl tejszín, 3 tojás sárgája, 5 dkg nyírfacukor, cukrozatlan kakaópor
  1. Adjuk a liszthez a tojást, a nyírfacukrot, csipet sót, a tejjel és a kávéval keverjük csomómentesre. Adjunk hozzá 3 ek. olajat, és annyi szódavizet, hogy közepesen sűrű palacsintatésztát kapjunk.

  2. Pihentessük a tésztát 30 percet, majd felforrósított, olajjal kikent serpenyőben süssünk közepesen vastag palacsintákat, kb. 10 darabot.

  3. A tejszínt verjük fel kemény habnak. A tojás sárgákat verjük fehéredésig a nyírfacukorral, keverjük el a mascarponéval, majd forgassuk hozzá a tejszínt is.

  4. Rétegezzük tálba a mascarponekrémet és a palacsintákat. A tetejére krém kerüljön, amelyet kakaóporral szórunk.

 
 
 
Megosztom
 

7 megjegyzés

  1. Dorka mondta:

    Elkészítve!
    Nagyon finom lett.
    Én a tésztába kicsit több kávét tennék (vagy a mi kávénk gyöngébb volt)
    És itt köszönöm meg a futótanácsokat is, végre én is elkezdtem 🙂

    2017. 04. 05.
  2. Vrábel Kriszta mondta:

    Dorka, örülök, hogy ízlett a palacsinta, a futáshoz pedig kitartást! : )

    2017. 04. 06.
  3. Susi mondta:

    Megcsináltam, nagyon fincsi lett! A tésztába kicsit több kávét tettem és egy pici rumaromát. Nekem egy kicsit fura a tönkölyliszt “darabossága”, lehet sima tk. liszttel is csinálni? 🙂

    2017. 04. 06.
  4. Vrábel Kriszta mondta:

    Susi!

    igen lehet azzal is persze! Nekem valamiért mindig tönköly van itthon, nincs különösebb oka, de megszoktam vele dolgozni. : )

    2017. 04. 07.
  5. Annamari mondta:

    Szia Kriszta!

    Ezeket a recepteket terhesseg alatti cukorbetegkent is lehet fogyasztani? Azert kerdezem, mert a diatetikusomon nem tudok kiigazodni. Tilt minden féle sutit, de aztan meg azt mondja higy suthetek palacsintat ha at alakitom.
    Koszonom a segitseged!
    Annamari

    2017. 06. 12.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Annamari! Elvileg igen, mert ezek már átalakított receptek, azaz a gyors, finomított szénhidrátokat kicseréltem lassúra. Én azért (amúgy is módjával használom az édesítőszereket) de terhesség során még óvatosabb lennék vele. Ez csak egy vélemény. Nem tudom, hány gramm szénhidrátot engedélyeztek Neked, de általában a napi mennyiségbe beleszámítva, lassú felszívódású szénhidrátokból készített “édességek” desszertek, azért módjával fogyaszthgatók.

      2017. 06. 14.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések