Jön a borsószezon!

Főzz egészséges, különleges főzeléket belőle!

Saját magával sűrített borsófőzelék, újhagymával, zabpelyhes csirkemellel, könnyű, de tápláló ebéd. Tovább Tovább

ujhagymasborosfozelekzabpelyhescsirkemellel

A napokban elcsíptem valamelyik TV adón egy egészséges, fitness borsófőzeléket. Így készült: konzerv borsóból, szénhidrátcsökkentett liszttel, kókusztejjel behabarva, 5 evőkanál édesítőszerrel édesítve. : ( No, inkább nem mondok semmit, helyette itt az én változatom.

 

Hozzávalók

60 dkg zsenge zöldborsó (ha még nem kapsz frisset, zsenge, fagyasztott), 1 dl tejszín, 2-3 szál újhagyma, tengeri só; 60 dkg csirkemell, 2 tojás, 3 dkg zabpehelyliszt, 8 dkg zabpehely, olaj a sütéshez
  1. A zöldborsót tegyük fel főni annyi enyhén sózott vízben, az egészben hagyott vagy félbe vágott újhagymákkal együtt, amennyi éppen, hogy ellepi.

  2. A zsenge borsó pár perc alatt megpuhul, szedjük ki a borsó felét, az újhagymákat, adjunk hozzá keveset a főzővízből és botmixerrel pépesítsük. Ezzel sűrítünk: keverjük vissza a maradék borsóhoz, adjuk hozzá a tejszínt, forraljuk össze a főzeléket.

  3. A csirkemelleket vágjuk vastag csíkokra, sózzuk. Hagyjuk állni 30 percet a sóban, majd forgassuk meg zabpehelylisztben, a felvert tojásban, végül zabpehelyben.

  4. Közepesen forró olajban süssük ropogósra a csirkecsíkokat. A felesleges olajat papírtörlőn itassuk le.

 
 
 
Megosztom
 

12 megjegyzés

  1. Zsófi mondta:

    Szió!

    Nagyon klasszak ezek az önmagukkal sűrített főzelékek, köszönöm, hogy eszembe juttattad!
    Üdv, Zsófi

    2016. 05. 05.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Zsófi!

      és most jön a szezonjuk! Tökből is így szoktam, meg mindenből és a levest is : )

      2016. 05. 06.
  2. Anett mondta:

    Nagyon finom lett,köszönöm a receptet!

    2016. 05. 17.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Anett, örülök, hogy ízlett így a borsófőzelék! Legközelebb képet is kérünk! : )

      2016. 05. 17.
  3. Őzséné Fábián Anette mondta:

    Szia Kriszta! Fotót hogyan lehet bemásolni? Igaz eddig még csak a répa mignont fotóztam,de szívesen megmutatnám! Üdv,Anett

    2016. 05. 18.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Anette, Ch diétába illeszthető képeket a 160 g facebookjára várunk, ott kommentben akár! : )

      2016. 05. 19.
  4. Zsófi mondta:

    Nagyon jól néz ki!! Már kezdem is 🙂 A hagymákat is leturmixolod és visszateszed?

    2016. 05. 30.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Igen, azt is használom sűrítőnek

      2016. 05. 31.
  5. Andi mondta:

    Szia! Tudnál segíteni, hogy a recept hány főre szól és egy adagban mennyi CH van? Köszi

    2016. 07. 28.
    • Vrábel Kriszta mondta:

      Andi!
      4 főre szól a recept, 30,5 gr/adag a CH tartalma. Két fő Ch eleme a borsó 9 gr/100 gr és a zabpehely 56 gr/100 gr

      2016. 07. 30.
      • Htimike mondta:

        Szia Kriszta kérdezni szeretnem hogy milyen olajban sütödki a husikat? Sima napraforgó olajat használsz? Köszönöm a válaszod

        2017. 10. 04.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



Kapcsolódó bejegyzések