Egy tökéletes reggeli

Házi pástétom

Reggeli nélkül nem indulhat a nap. Ezt érdemes betartani és gyorsan elfelejteni azt, hogy délig nem eszünk semmit sem. Tovább Tovább

husoskacsamajpastetomkicsi

Időhiányra hivatkozva se hagyjuk ki a reggelit. Gyors reggelinek ott a zabpehely. A puffasztott reggelizőpelyheket én nem szeretem, nem ajánlom, hiszen a puffasztással gyakran az amúgy lassú felszívódású alapanyagot gyors felszívódásúvá alakítják át, a hozzáadott cukrokról, egyebekről ne is beszéljünk, de most nem ez a téma.

Egyszóval reggelizni kell, nekem hétköznap a nagy szemű zabpehely esetleg tk. kenyér sajt vált be, hétvégén, a ráérősebb reggeleken a mindenféle tojásos dolgok, zöldséges vagy húsos krémek. Ez utóbbira ajánlok most egy nagyon finom változatot: kacsamájpástétom, kacsahúsdarabokkal. Jóval több, mint egy sima májkrém, ahogy a sült, ropogós husidarabkák megbújnak a krémben… No, látjátok, nincs tiltólistán az élvezet. : )

 

Hozzávalók

25 dkg pecsenye kacsamáj, fél bőrős kacsamell, 10 dkg kacsazsír, 1 kis fej vöröshagyma, só, frissen őrölt bors, 1 tk. mustár
  1. Kevés zsíron dinszteljük az apróra kockázott hagymát, adjuk hozzá a megmosott, lecsöpögtetett, darabolt májat. 10 perc alatt süssük készre.

  2. Vegyük ki a serpenyőből (serpenyőt tegyük félre), adjuk hozzá a maradék zsírt, villával, vagy botmixerrel krémesítsük.

  3. A kacsamellet kockázzuk egészen apróra, az eddig használt serpenyőben pirítsuk hirtelen át, a bőr ropogós legyen.

  4. . Hagyjuk kicsit hűlni, majd még nagy késsel aprítsuk (nyersen nem tudjuk olyan finomra kockázni), keverjük a májkrémhez. Sózzuk, borsozzuk, mustárral ízesítsük. Tegyük hűtőszekrénybe szilárdulni.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Eper új szerepben

Epersaláta avokádóval, hagymával

Ha még nem kóstoltuk, elsőre talán furcsának tűnik az eper egy sós, borsos, csípős salátában. Legyünk bátrak, próbáljuk ki, nagyon finom! Mindemellett az epernek sok-sok jótékony hatása van. Tovább Tovább

szuzermeepressalsavalkicsi

Az újkrumpli mellett tagadhatatlanul az eper a szezon legjobban várt alapanyaga. Már bőven kapni magyar epret, ne szalasszuk el tehát használni. Például húshoz salátának. Annak, aki kedveli a gyümölcsszószos húsokat, de a lekvárok, főzött szószok cukortartalma eltántorítja egy-egy recepttől, itt a megoldás, használjuk frissen a gyümölcsöt! Ez a saláta szerintem leginkább sertésszűzhöz vagy kacsa és csirkemellhez illik.

Az epret amúgy is frissen érdemes fogyasztani, hiszen kiemelkedően gazdag hasznos tápanyagokban. Remek antioxidáns forrás: magas a C-vitamin, folsav tartalma. Az ásványi anyagok közül kiemelendően magas a kálium és a vastartalma, amely anyagok a vérnyomás szabályozásában, valamint a vérképzésben játszanak szerepet. Ezen kívül, többek között,  tartalmaz még foszfort, kalciumot, magnéziumot is. És, mennyire finom!

Az eper szénhidráttartalma: 8 gr/100 gr

A receptben szereplő étel egy adagjának szénhidráttartalma: 17,5 gr

 

 

Hozzávalók

80 dkg sertésszűz, 2 db/30 dkg érett avokádó (36 gr), 30 dkg eper (24 gr), 1 csokor újhagyma (10 gr), 1 tk. csilikrém, 1 lime, kis csokor menta, 3-4 ek. pirított mogyoróolaj/szezámmagolaj, frissen őrölt bors, kristálysó,
  1. A sütőt melegítsük elő 230 fokon. A húst mossuk, töröljük szárazra, nagy lángon, serpenyőben kevés olívaolajon pirítsuk minden oldalról körbe.

  2. Tegyük sütőpapírral bélelt sütőlemezre, tegyük az előmelegített sütőbe 20 percre.

  3. Közben készítsük el a salsát: az epret, avokádót kockázzuk, adjuk hozzá a vékonyra karikázott újhagymát, az aprított mentát. Frissen őrölt borssal, csilikrémmel, lime-lével és pirított mogyoróolajjal ízesítsük.

  4. A húst 20 perc után vegyük ki a sütőből, pihentessük 8-10 percet szeletelés előtt. Szeleteljük, helyezzük tálra, szójuk meg frissen őrölt borssal, kristálysóval, kínáljuk az epres salátával.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Mángoldos újkrumplisaláta

szezonja van!

A krumpli valójában nem ajánlott elem a szénhidrátdiétában. Heti egyszeri fogyasztása engedélyezett, természetesen mértékkel. Egy olyan receptet mutatok, amellyel nem kell, hogy lelkiismeret furdalásunk legyen, ha (jogosan) nem szeretnénk lemondani a késő tavasz egyik legjobb alapanyagáról. Persze, ne egy vájlingnyit együnk belőle. : ) Tovább Tovább

mangoldoskrumplisalataImádom az újkrumplit, a friss, tavaszi alapanyagok közül az egyik kedvencem. Valamiért tökfőzelékkel szerettem mindig is a legjobban. Ösztönösen. Most már tudom, a tök, a hozzá adott fehérborecet, mind-mind lassítják a krumpli amúgy gyors felszívódását.

A burgonyában amúgy nincs rettentően sok szénhidrát 17-18 gr/100 gr. Ellenben nagyon gyorsan szívódik fel, magas a glikémiás indexe. A felszívódási folyamatot még tovább gyorsítjuk az elkészítéssel, ha pl. pürésítjük. Vagy plusz rengeteg kalóriát adunk hozzá (háromszorosára nő kb. a kalóriaértéke), ha olajban sütjük. Ezért nem jó nekünk a krumpli. Mert általában így fogyasztjuk, ritkán vízben főzve.

A krumpliban keményítő formájában található a szénhidrát. Szerintem az újkrumpliban ez kevesebb, és a különböző krumplifajtákban is eltérő. Bár a tápanyagtáblázatokban valamiért nem ezt látom. Általában mindenhol csak krumpli szerepel, pedig tudjuk, van egészen “lisztes” krumpli és itt a nagy nedvességtartalmú újkrumpli. A fejemet teszem rá, a kettő nem ugyanolyan hatással van ránk.

Szóval, itt az újkrumpli szezonja, ilyenkor nem lehet kihagyni és nem is kell kihagyni! De természetesen mértékkel együk.

A burgonyában is van rost, de ha megtoldjuk még plusz zöldségekkel, lassítjuk a felszívódást, ahogy pl ecet vagy citrom hozzáadásával is. Emellett B és C vitamin, illetve káliumforrás. Szezonja van, együk bátran, de mértékkel. Sok-sok zöldséggel társítva.

 

 

Hozzávalók

1 kg újkrumpli (apróbb szemű), 25 dkg mángold/friss spenót, 20 dkg koktélparadicsom, 10 dkg ecetes kapribogyó/kaprigyümölcs, 2 gerezd fokhagyma, fél citrom leve/2-3 ek. fehérborecet, 1 fej lila hagyma, só, frissen őrölt bors, kevés olívaolaj,
  1. Az újkrumplit mossuk meg, egészben főzzük meg a krumplikat sós vízben, Szűrjük le, hagyjuk teljesen kihűlni, hámozzuk.

  2. Karikázzuk vagy daraboljuk fel a krumplit, tegyük félre. Egy nagy serpenyőben kevés olívaolajon a zúzott fokhagymával együtt fonnyasszuk meg a felcsíkozott mángoldot/spenótót.

  3. Adjuk hozzá a krumplit, sózzuk, boroszzuk. Tegyük át tálba, locsoljuk meg citromlével, keverjük hozzá a feldarabolt paradicsomot, kockázott lila hagymát, kapribogyót, a kapribogyó ecetes levéből is kanalazzunk rá. Hagyjuk a salátát érni 2-3 órát.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Málnás túrógombóc

kicsit másképpen

Köztes étkezésnek, tízórai, uzsonna nasinak szuper választás ez a gombóc. Nem teljesen olyan, mint az eredeti, de pont ugyanolyan finom! : ) Tovább Tovább

turogombocmalnapurevel

Egész kis átalakításon ment keresztül a gombóc: sima búzadara helyett teljes kiőrlésű tönkölydarát használtam, morzsa helyett pirított kókuszt, hogy csökkentsem a szénhidrátot. Lekvár és porcukor helyett feltétnek: turmixolt málnát. Édesítés nélkül! A málna édes magától is. : )

Egy gombóc szénhidráttartalma: 12,2 gr

A recept a héten megjelent Meglepetés Magazin MENTES konyha különszámában jelent meg (első lapszám!) 12 másik receptemmel együtt, amelyek mind a szénhidrátdiétába illeszthetőek.

mentes2

13122985_10151030291434953_6915753653518203477_o

 

Hozzávalók

10 gombóchoz: 50 dkg túró, 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzadara, 1 citrom reszelt héja, csipet só, 2 tojás, 20 dkg málna, 10 dkg kókuszreszelék
  1. A túrót villával törjük át, keverjük el a búzadarával, a citromhéjjal, csipet sóval és 2 tojássárgájával. Pihentessük fél órát, hogy a dara megszívja magát.

  2. A 2 tojásfehérjét verjük fel habnak, forgassuk óvatosan a túróhoz. Formázzunk gombócokat, forrásban lévő vízben főzzük őket 2-3 percet miután feljöttek a víz felszínére.

  3. A kókuszreszeléket pirítsuk meg zsiradék nélkül, felforrósított, tapadásmentes serpenyőben. A megfőtt, leszűrt gombócokat forgassuk meg a pirított kókuszreszelékben.

  4. A málnát pürésítsük, a gombóccal tálaljuk.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Jön a borsószezon!

Főzz egészséges, különleges főzeléket belőle!

Saját magával sűrített borsófőzelék, újhagymával, zabpelyhes csirkemellel, könnyű, de tápláló ebéd. Tovább Tovább

ujhagymasborosfozelekzabpelyhescsirkemellel

A napokban elcsíptem valamelyik TV adón egy egészséges, fitness borsófőzeléket. Így készült: konzerv borsóból, szénhidrátcsökkentett liszttel, kókusztejjel behabarva, 5 evőkanál édesítőszerrel édesítve. : ( No, inkább nem mondok semmit, helyette itt az én változatom.

 

Hozzávalók

60 dkg zsenge zöldborsó (ha még nem kapsz frisset, zsenge, fagyasztott), 1 dl tejszín, 2-3 szál újhagyma, tengeri só; 60 dkg csirkemell, 2 tojás, 3 dkg zabpehelyliszt, 8 dkg zabpehely, olaj a sütéshez
  1. A zöldborsót tegyük fel főni annyi enyhén sózott vízben, az egészben hagyott vagy félbe vágott újhagymákkal együtt, amennyi éppen, hogy ellepi.

  2. A zsenge borsó pár perc alatt megpuhul, szedjük ki a borsó felét, az újhagymákat, adjunk hozzá keveset a főzővízből és botmixerrel pépesítsük. Ezzel sűrítünk: keverjük vissza a maradék borsóhoz, adjuk hozzá a tejszínt, forraljuk össze a főzeléket.

  3. A csirkemelleket vágjuk vastag csíkokra, sózzuk. Hagyjuk állni 30 percet a sóban, majd forgassuk meg zabpehelylisztben, a felvert tojásban, végül zabpehelyben.

  4. Közepesen forró olajban süssük ropogósra a csirkecsíkokat. A felesleges olajat papírtörlőn itassuk le.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések