Júniusi naptár

Vééégre, gyümölcs!

Kicsit megkésve, de annyian kértétek, éreztem, nem halogathatom tovább a havi naptárt. : ) Készíthetem lassan a következőt. Tovább Tovább

blogNézz csak körül, most dél van és csodát látsz,
az ég derüs, nincs homlokán redő,
utak mentén virágzik mind az ákác,
a csermelynek arany taréja nő
s a fényes levegőbe villogó
jeleket ír egy lustán hősködő
gyémántos testü nagy szitakötő.

Radnóti Miklós: Június

A naptárkép a szokásos két méretben: 1920×1200 és 1280×1024

 
 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Kenyér pár perc alatt

Teljes kiőrlésű lisztből szódás zsemle

Nincs dagasztás, nincs kelesztés, nincs adalék. Mentő ötlet, ha rájöttünk, egy gramm kenyér sincs otthon, a közeli bolt már bezárt. (Ha nem zárt volna be, ott úgyis csak valami vackot lehet kapni.) Tovább Tovább

tkszodaszsemlek

Ha tudatosan szeretnél étkezni, résen kell mindig lenni. Ez a fő szabály. Elég egy pillanatra nem figyelni, óvatlanul valamit a kosárba dobni és kész is a baj. Így jártunk a napokban a Tesco Finest ősz búzás veknivel. 3-féle adalék cukor rejtőzött benne. : (( 1600 Ft/kg árét. Köszi!

Tudom, nem mindenki van jó barátságban a kelt tésztákkal, kenyérsütéssel pedig igazán nem kell tartani a művelettől. Nincs benne semmi bonyolult, készítsünk el pár receptet, és hamar ráérzünk, mikor jó egy kelt tészta, meddig kell gyúrni, dagasztani, keleszteni. Utána már mérés nélkül, szemre és érzésre is menni fog.

A ma megjelent Nők Lapja Konyha Desszert különszámba csak én 19 különböző kenyeret sütöttem és fotóztam, szerzőtársaim pedig hasonló mennyiségeket. : )  Az első lépésekhez szuper segítség, gyakorlottaknak pedig új ötletek tárháza lehet a kiadvány.

Egyik kedvenc receptemet mutatom meg, a villámgyors, szódás kenyeret/zsemlét. Amolyan “pikk-pakk összekever, majd süt” recept. Tényleg szinte nulla a ráfordított energia.

A másik ilyen kedvencem, a szintén hasonlóan kevés energiabefektetéssel járó dagasztásmentes kenyér teljes kiőrlésű lisztből. Ezt sajnos nem ehetjük azonnal, mert jó, ha 12 órát kel a villámgyorsan összekavart tészta. De ettől a hosszú kelesztéstől lesz mennyeien lukacsos, könnyű, ciabatta-szerű a tésztája. Mindezt tk. lisztből! : ) A következő kép bal felső részén láthatjátok.

Kenyérsütésre fel! Enni pedig csak módjával.

kenyerek

4 kenyér a 19-ből

 

Hozzávalók

25 dkg tk. búzaliszt, 20 dkg tk. tönkölyliszt+a formázáshoz, 1 kk. só, 2 kk. szódabikarbóna, 4 dl kefír
  1. A sütőt melegítsük elő 200 fokon. A liszteket keverjük el egymással, a sóval, szódabikarbónával.

  2. Adjuk hozzá a kefírt, pár perc alatt, dagasztókarral dolgozzuk össze a tésztát, dagasztani nem kell, akkor kemény lesz a tészta!

  3. Osszuk a ragacsos tésztát 10 egyenlő részre, lisztezett kézzel formázzunk a tésztából sütőpapírral bélelt sütőlemezre 2-3 cm magas korongokat, vágjunk beléjük éles késsel keresztet, szórjuk meg a felszínüket liszttel, süssük kb. 25 perc alatt készre. Háromszorosára magasodnak a zsemlék.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Parmezános keksz

Ropogós útravaló

Egy újabb házi készítésű falat, amellyel a köztes étkezést (tízórait, uzsonnát) egyszerűen tudjuk teljesíteni. Süssünk egy nagyobb adagot, majd osszuk be egy hétre! Tovább Tovább

parmezanoskeksz2k

A zabpelyhes piadine receptnél írta kommentben Kriszti olvasónk, hogy nem volt ideje kisütni a bekevert tésztát, rakosgatta ide-oda, majd végül sütőben sütötte ki. Az eredmény  tulajdonképpen egy keksz lett. Megsütöttem én is az ötlet alapján és valóban, egy nagyon finom ropogós keksz lett a végeredmény, amely a banános zabszelethez hasonlóan szuper gyors harapnivaló slow food módban.

A recept maradt teljesen az eredeti, piadine recept, annyit változtattam, hogy egy kis parmezánt adtam a tésztához.

Fűszerezhetitek: csilivel, római köménnyel, curry-fűszerrrel, füstölt piros paprikával, és jöhetnek bele a plusz hozzávalók: olívabogyó, aszalt pari, hagymák, fűszernövények…

Egy keksz szénhidráttartalma: 6,4 gr

kekszek

Egy édes és egy sós falatka. Mindkettő szuperfinom és szuperegyszerű!

 

Hozzávalók

15 kekszhez: 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (65 gr), 5 dkg zabpehely (31,5 gr), 5 dkg vaj, 0,5 dl víz, 2 gr szárított élesztő, 1 tk. só, 3-4 dkg reszelt parmezán
  1. A zabpelyhet késes aprítóban őröljük finomra. Keverjük el a teljes kiőrlésű liszttel, a sajttal, a sóval,a szárított élesztővel. Adjuk hozzá a lágy vajat és a langyos vizet.

  2. Gyúrjuk össze a tésztát, pihentessük kb. 20 percet. Majd formázunk hengert belőle, szeleteljük fel, formázzunk kekszeket az így kapott szeletekből.

  3. Helyezzük őket sütőpapírral bélelt sütőlemezre, 180 fokra elmelegített sütőben süssük készre a kekszeket 15 perc alatt. 10 perc után fordíthatunk egyet a kekszeken.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Zabszelet

3 alapanyagból – 2 perc alatt

Na jó, valójában 12 perc, ha a sütést is hozzáadjuk, de még így is világbajnokok vagyunk a bolti változathoz képest. Egyik kedvenc szénhidrátforrásom, a zab újra jól teljesített. Tovább Tovább

muzli3

Pár hete éhesen érkeztem az edzőterembe napközben. Ez viszonylag ritka nálam, mert mióta a 160 grammos diétát tartom nagyon odafigyelek, hogy ne csússzon meg étkezés és ez már szinte automatizáltan működik. Ennek ellenére természetesen egyszer-egyszer megesik, hogy kimarad egy köztes étkezés, emberből vagyok én is.

Sebaj, a vitrinben ott virít minimum 20-féle protein, müzli és zabszelet. Egy csak ehető lesz belőle. Nem fogjátok kitalálni, nem volt egy se. A pultos srác, miután az ikszediket dobtam vissza neki, látszólag kezdett ideges lenni. Kiolvastam mindet, nem találtam olyat, amelyikben ne lett volna sok hozzáadott cukor és adalék. Értem én, hogy valamivel össze kell fogatni a zabot és a magokat, de miért jó az, hogy egy termékben 100 grammban 30 gramm a cukor?

muzli1

Jó pár évvel ezelőtt én is hajlamosabb voltam inkább müzliszeletet venni, csomagolni a gyerekeknek kirándulásra, mintsem csokit. Gondolván, az egészségesebb. Majd rájöttem, semmivel sem jobb. A puffasztott gabonák gyors felszívódásúak, még akkor is, ha eredetileg nem lettek volna azok (pl. köles/kölesgolyó esete), mindez sok esetben 4-5 féle cukorral, rengeteg adalékkal. Mi a jó ebben?

Pár hónapja a Pinteresten futottam bele egy olyan zabszeletbe, amely csak zabból, banánból és mazsolából állt. Kipróbáltam és azóta sütöm mindenféle hozzávalóval: most éppen tk. zabpehely, banán és dió került bele. 3 alapanyag amelyből szuper energiaszeletet lehet sütni. 12 perc alatt egy hétre elegendőt.

A zab és a banán az alap, a többi az ízlésünkön múlik.

muzli2

Az alapanyagokat lehet variálni, aki több édes ízre vágyik benne, használhat mazsolát, aszalt sárgabarackot (ne kandírozott gyümölcsöt!), szilvát. Tehetünk bele mogyorót, kesudiót, mandulát, sőt egy 80% +-os csoki sem árt meg neki.

Imádom, gyorsan elkészül, vihetem magammal napközbeni étkezésnek, laktató, tiszta ízű.

Ezt az alapot használhatjuk tortaalapnak is akár gyümölcshabos krém alá.

Egy szelet szénhidráttartalma: 10,2 gr

 

 

Hozzávalók

10 szelethez: 13 dkg zabpehely (72,8 gr), 10 dkg érett banán (23 gr), 5 dkg durvára tört dió (6 gr)
  1. A sütőt melegítsük elő 200 fokon.

  2. A banánt villával pürésítsük, keverjük hozzá a zabpelyhet és a durvára vágott diót

  3. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre formázzunk belőle 1,5-2 cm magas téglalapot, tegyük be sülni 10 percre

  4. Vegyük ki a sütőből, éles késsel szeleteljük

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Egy tökéletes reggeli

Házi pástétom

Reggeli nélkül nem indulhat a nap. Ezt érdemes betartani és gyorsan elfelejteni azt, hogy délig nem eszünk semmit sem. Tovább Tovább

husoskacsamajpastetomkicsi

Időhiányra hivatkozva se hagyjuk ki a reggelit. Gyors reggelinek ott a zabpehely. A puffasztott reggelizőpelyheket én nem szeretem, nem ajánlom, hiszen a puffasztással gyakran az amúgy lassú felszívódású alapanyagot gyors felszívódásúvá alakítják át, a hozzáadott cukrokról, egyebekről ne is beszéljünk, de most nem ez a téma.

Egyszóval reggelizni kell, nekem hétköznap a nagy szemű zabpehely esetleg tk. kenyér sajt vált be, hétvégén, a ráérősebb reggeleken a mindenféle tojásos dolgok, zöldséges vagy húsos krémek. Ez utóbbira ajánlok most egy nagyon finom változatot: kacsamájpástétom, kacsahúsdarabokkal. Jóval több, mint egy sima májkrém, ahogy a sült, ropogós husidarabkák megbújnak a krémben… No, látjátok, nincs tiltólistán az élvezet. : )

 

Hozzávalók

25 dkg pecsenye kacsamáj, fél bőrős kacsamell, 10 dkg kacsazsír, 1 kis fej vöröshagyma, só, frissen őrölt bors, 1 tk. mustár
  1. Kevés zsíron dinszteljük az apróra kockázott hagymát, adjuk hozzá a megmosott, lecsöpögtetett, darabolt májat. 10 perc alatt süssük készre.

  2. Vegyük ki a serpenyőből (serpenyőt tegyük félre), adjuk hozzá a maradék zsírt, villával, vagy botmixerrel krémesítsük.

  3. A kacsamellet kockázzuk egészen apróra, az eddig használt serpenyőben pirítsuk hirtelen át, a bőr ropogós legyen.

  4. . Hagyjuk kicsit hűlni, majd még nagy késsel aprítsuk (nyersen nem tudjuk olyan finomra kockázni), keverjük a májkrémhez. Sózzuk, borsozzuk, mustárral ízesítsük. Tegyük hűtőszekrénybe szilárdulni.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések