Mentás nektarinhabtorta

könnyű nyári tízórai/uzsonna

Zabpehely, joghurt és gyümölcs, ez a három fő alapanyaga ennek a tortának. Jó ötlet egy egészséges nasira! Tovább Tovább

mentasnektarintorta

4 ilyen tortát készítettem fotózásra a héten, kicsit tortatúltengésünk volt már. De nem szokott ez olyan nagy gond lenni, az elfogyasztásában most is a fiaim kajakos társainak segítségét vettem igénybe. Mindig lehet rájuk számítani. : ) És tök jól bírják már ők is ezeket az édesítésmentes sütiket.

egy szelet szénhidráttartalma: 14,5 g

nektarinosmentaszabpelyhes

 

Hozzávalók

12 szelethez: 15 dkg apró szemű zabpehely, 15 dkg alma, 1 tk. őrölt fahéj; 2 dl habtejszín, 3 dl natúr joghurt, 30 dkg nektarin+díszítés, 1 ek. édesítőszer, kis csokor menta, 2 zacskó instant zselatin (főzés nélküli), 1 ek. citromlé
  1. A zabpelyhet kézzel gyúrjuk össze a finomra lereszelt almával, a fahéjjal, majd egyenletesen lapogassuk egy folpackkal bélelt, 20 cm-s kapcsos tortaforma aljába. Tegyük hűtőszekrénybe.

  2. A hideg tejszínt elektromos habverővel kezdjük el verni, majd szórjuk hozzá fokozatosan az egyik zacskó instant zselatint. Verjük fel kemény habnak.

  3. A nektarint magozzuk, az édesítőszerrel, a mentával, 1 ek. frissen facsart citromlével, és a joghurttal turmixszoljuk simára, keverjük hozzá a másik zacskó zselatint, keverjük el a tejszínnel.

  4. Öntsük a krémet a zabalapra, tegyük a hűtőszekrénybe egy éjszakára. Tálaláskor óvatosan válasszuk le a tortát a formáról, vegyük le a folpackot róla, majd nektarinszeletekkel, mentalevelekkel díszítsük a tortát szeletelés előtt.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Nyári kedvenc

Bazsalikompesztós zabsaláta grillsajttal

Ha még nem próbáltátok a zabot köretnek, ezt a receptet muszáj elkészíteni. Meg fogjátok szeretni, garantálom! Tovább Tovább

pestoszabsalatagrillsajttal

Egyik kedvenc receptemet mutatom most meg a 160 grammos szénhidrátdiéta, életmódkönyvből. Imádom ebben az időben, mert miközben egy nagyon könnyű fogás, ami jól tud esni a melegben, mégis hosszan eltelít (köszönhető a zab lassú felszívódásának és a sajt fehérje és zsír tartalmának), nem leszünk éhesek egy óra múlva, az biztos.

A zabszem, rozsszem (az árpaszemhez, azaz a gerslihez) hasonlóan nagyon jó köret lehet, csak valamiért nem használjuk őket. Egészen kevés is elég belőlük,  mert nagyon telítenek, az elkészítésük pedig rettentően egyszerű, bő, sós vízben kell megfőzni, mint egy rizst, majd ha megpuhult, leszűrni és azonnal fogyasztható. Én nem szeretem túlfőzni, szétfőzni, szerintem akkor jó, ha még egy kicsit harapható, azaz al dente marad.

Extra finom így a friss pestóval, nálam amúgy is beindultak ebben a melegben a bazsalikomok az ablakban, lehet már bátran szedegetni őket. Grillezett hal vagy sajt mellé szeretem ezt a salátát, igazi nyári fogás.

A receptben leírt étel egy adagjának szénhidráttartalma: 44 gr

 

Hozzávalók

2 főre: 15 dkg hántolt zabszem, 30 dkg grillsajt, tengeri só, 1 gerezd fokhagyma, 1 nagy csokor bazsalikom, fél dl olívaolaj, 5 dkg parmezán sajt
  1. A zabot 25-30 perc alatt főzzük puhára sós vízben, szűrjük le.

  2. Pesztó: a megmosott, lecsöpögtetett bazsalikomot a fokhagymával, reszelt parmezánnal, olívaolajjal együtt botmixerrel pürésítsük, tengeri sóval sózzuk.

  3. Keverjük el a zabot a pesztóval. (meg is locsolhatjuk egy kevés citrommal, úgy még üdébb, könyebb lesz a saláta)

  4. A sajtot tapadásmentes serpenyőben vagy kontaktgrillben grillezzük ropogósra, csíkozzuk fel, tálaljuk a zabkörettel.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

FagyiszezON!

A legjobb hűsítő

Ki mondta, hogy le kell mondani a hűsítő desszertekről annak, aki figyel az egészségére? Aki ezt mondja, az téved, igenis ehetünk MI is jeges desszerteket. Például ezt a jégkását simán! Tovább Tovább

mentassargabarackgranita

Azt hiszem, megtaláltam a nyár slágerét: mentás sárgabarackjégkása. Mennyeien finom, baromi egyszerű elkészíteni, még akkor is, ha nincs fagylaltgépünk. Annyira finom, gazdag ízű sárgabarackot kaptam, hogy nem igényelt semmilyen plusz ízesítést, csupán a friss menta tökéletesen elegendőnek bizonyult.

A borzalmasan cukros bolti fagyik, büfés jégkásák helyett inkább ezt együk és azt adjuk a gyerekeknek is!

+ egy ötlet: A gyerekek nálam pohárdesszertként ették, natúr joghurttal keverék el a jégkását.

Egy adag szénhidráttartalma: 20 g

mentassargabarackgranita2

 

Hozzávalók

4 nagy adaghoz: 80 dkg sárgabarack, 3 dl víz, 1 kis csokor menta, fél citrom héja (ez elhagyható, ha finom, ízes a barack)
  1. A barackokat mossuk, magozzuk ki, tegyük botmixer táljába, öntsük hozzá vizet és botmixerrel pépesítsük

  2. Ha van fagylaltgépünk: hűtsük le a pürét, és fagylaltgépben készítsük el a jégkását

  3. Fagylaltgép nélkül: öntsük egy lapos műanyag tálba, tegyük be a mélyhűtőbe, amint elkezd fagyni, 30 percenként botmixerrel turmixoljuk át, amíg kásás nem lesz.

  4. A mentát késsel aprítsuk finomra, keverjük a kész jégkásához és tálaljuk poharakban

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Spenótos újkrumplifőzelék

Így már lehet

Itt az újkrumpliszezon, diéta ide vagy oda, én ki nem hagyom! De valójában mi is a gond a burgonyával, miért nem ehetjük? Vagy van olyan mód, ahogyan mégis jöhet? Tovább Tovább

krumplisspenotkolbasszalA burgonya szénhidráttartalma a zöldségek között alapvetően magasnak számít (15g/100g), de tudtátok, hogy a fehérrépáé magasabb (17 g/100g)? Mi akkor a gond a krumplival?

Miért zárja ki általában minden diéta?

Van-e burgonya és burgonya között különbség?

Tudom-e úgy variálni más alapnyagokkal, hogy mértékkel fogyasztható legyen?

Dietetikusok vélekedése szerint még a 160 grammos szénhidrátdiétába is heti egy alkalommal beilleszthető a burgonya, de nagyon nem mindegy, hogyan. Alapvetően olajban sütjük, pépesen puhára főzzük, vagy vajjal pürésítjük. Ezek az elkészítési módok mind rontanak a burgonya kalóriaértékén, szervezetünkre gyakorolt hatásán. Az olajban sütés rengeteg plusz kalóriát ad hozzá a zsiradékkal, a puhára főzés a glikémiás indexét növeli, a fincsi krumplipüré pedig e kettőt hozza egyben, sajnos. Ezért inkább tiltólistára tesszük. Itt van az újburgonya szezon, én nem szeretem kihagyni, és nem is teszem!

És ne is tegyük, mert a burgonya számos jó élettani hatással bír, pl. még C vitamin-forrás lehet a tavaszi hónapokban. Tartalmaz ásványi anyagokat és állítólag jó hatással van a vérnyomásra. Természetesen nem akkor, ha atomjaira főzzük szét. Az újkrumpli tökéletes arra, hogy kicsit ressen fogyasszuk, kevesebb hőkezeléssel, kicsit “nyersebben” (ahogy ez minden zöldségre igaz!). Tapaszatlatból tudjuk, hogy vannak lisztesebb krumplik, jobban egyben maradó fajták. Ezért azt gondolom, nem is lehet általánosítani a krumpli hatását, mert bár egyáltalán nem értek az összetételéhez, abban azért viszonylag biztos vagyok, hogy egy pár pillanat alatt omlósra szétfővő, lisztes takarmánykrumpli-szerűség és egy apró szemű, ress újkrumpli között nagy a különbség, mind gasztronómiai élményben, mind az élettani hatásában.

Bár gyermekkorom klasszikusa volt a párizsibundás sertésszűz újkrumplival, uborkasaltával, ma inkább zöldségekkel párosítom az újkrumplit. Itt pl egy salátában, most pedig főzelékben. Mert igenis tud jó és egészséges lenni egy krumplifőzelék is!

Mértékkel együk tehát az újkrumplit, sok-sok zöldséggel, sok-sok ecetes salátával, nem túlfőzve!

 

 

Hozzávalók

40 dkg újburgonya, 50 dkg leveles spenót, 2 gerezd fokhagyma, 1 dl tejszín, 3-4 ek. olívaolaj, só, frissen őrölt bors, 2 kis szál sütni való kolbász
  1. A kolbászokat helyezzük sütőpapírral bélelt tepsire, hústűvel szurkáljuk meg, majd 220 fokos sütőben süssük 30 perc alatt készre.

  2. Közben lábosban a megmosott/kicsit megkapargált, darabolt újkrumplit, az olívaolajjal és a zúzott fokhagymákkal együtt dinszteljük át. Öntsünk alá egy egész kevés vizet, ne lepje el a krumplikat.

  3. Sózzuk, borsozzuk, fedjük le, 10 percet főzzük így a burgonyát, adjuk hozzá a megtisztított, felcsíkozott spenótot, fedjük vissza és főzzük további kb. 5 percet, míg a spenót megfonnyad, a burgonya megpuhul.

  4. Adjuk hozzá a tejszínt, sóval, frissen őrölt borssal (esetleg plusz fokhagymával) ízesítsük.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Fast food lassú változatban

Csirkés tortilla

Ilyen színesen kellene mindig étkeznünk, mint ahogyan ezt ez a tányér is mutatja. Sokféle zöldség, naponta többször is. Most megmutatom, hogyan tud egy gyorskaja “lelassulni” Tovább Tovább

spenotostortillacsirkemellel

2 dolgot is szeretnék ezzel a recepttel megmutatni Nektek.

Elsőnek azt, milyen jól tud felvágottként működni egy darabka csirkemell. Fólia alatt sütve finom szaftos marad, különböző módon fűszerezhetjük, majd kihűtve gyönyörű vékonyra szeletelhetjük és mehet is a szendvicsbe. Pár napot eláll a hűtőben, így van mihez nyúlni az adalékanyagos, húst gyakran elenyésző mértékben tartalmazó bolti felvágottak helyett. 100% hús, olcsóbban, mint egy közepesen rossz zalai vagy bármi.

Másodsorban azt, hogyan tudunk a tojás segítségével kis szénhidrátot elcsalni a tortillatekercsből, de mégis laktató ebédet készíteni.

Összességében pedig azt, hogyan lehet egy gyorskaja otthon elkészítve nagyon is egészséges, lassú felszívódású szénhidrátokkal, ipari termékek nélkül.

Próbáljátok ki, remélem ízleni fog!

Egy adag szénhidráttartalma: 24, 5 g

 

Hozzávalók

2 adaghoz: 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt, 4 tojás, 5 dkg leveles spenót, 2 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál olívaolaj, 4 ek. víz; 30 dkg csirkemell, 2 dkg rukola, 10 dkg koktélparadicsom, 10 dkg kígyóuborka, 1 dl natúr joghurt, só, frissen őrölt bors
  1. A spenótot 1 ek. olívaolajon 1 gerezd fokhagymával együtt fonnyasszunk meg, sózzuk, borsozzuk. Késsel vágjuk össze.

  2. A tojásokat verjük fel, majd keverjük el a liszttel, a spenóttal, sózzuk. Felforrósított palacsintasütőben oszlassunk szét 1 tk. olívaolajat, süssünk a spenótos tésztából két vastagabb palacsintát.

  3. A megmosott, szárazra törtölt csirkemellet sózzuk körbe. 230 fokra előmelegített sütőben, fóliával fedve süssük készre 30 perc alatt. Hagyjuk hűlni vékonyan szeleteljük fel. A joghurtot keverjük el 1 gerezd zúzott fokhagymával, sózzuk, borsozzuk.

  4. Készítsük össze a tekercseket: a palacsintákat töltsük meg csirkemellel, szeletelt zöldségekkel, kontaktgrillben melegítsük össze. Joghurttal locsoljuk.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések