Zserbó pohárkrém

ünnepi tízórai

Még mindig, és innentől folyamatosan az ünnepekre hangolódva… nézzük, hogyan mutat a zserbó pohárban! Tovább Tovább

zserbo

Tízóraira vagy egy ebéd után, amelynek szénhidráttartalma nem haladja meg a 30 grammot ehetjük ezt az igencsak átalakított “zserbót”. Házi kekszmorzsa, a ropogós állagért, egy kis mascarponekrém a krémességért, sárgabarack a frissességéért. Az egész meg csak azért, mert undok, csúnya idő van.

Nem kalóriszegény desszert, vigyázat! Aki szeretne kicst könnyíteni rajta, a mascarponét cserélje natúr joghurtra! Máskülönben iktassunk be utána egy kiadós testmozgást!

Egy adag szénhidráttartalma: 20 g

 

Hozzávalók

4 adaghoz: 20 dkg durvára darált dió, 5 dkg teljes kiőrlésű zabliszt, kevés édesítőszer ízlés szerint, 5 dkg vaj, 15 dkg sárgabarack (fagyasztott), 10 dkg mascarpone, 2 dl natúr joghurt, 2 tojásfehérje, fél narancs héja
  1. Keverjünk össze 10 dkg diót a zabliszttel, kevés édesítőszerrel, az olvasztott vajjal, morzsoljuk össze a keveréket. Terítsük szét sütőpapírral bélelt sütőlemezen, 200 C-ra előmelegített sütőben pirítsuk meg 10 perc alatt.

  2. A kiengedett barackot turmixoljuk le egészen kevés vízzel. A mascarponét keverjük el a joghurttal, a habnak felvert fehérjével, édesítőszerrel, a maradék dióval és a lereszelt narancshéjjal.

  3. Rétegezzük a morzsát és a krémet poharakba, a tetejére kanalazzunk turmixolt barackot.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Marcipántrüffel

Házi marcipánból

Majdnem egy évtizede készítem el házilag a marcipánt az ünnepekre. Kezdetben azért, hogy ne a mandulát csak mutatóban látott, aromás cukrot vegyem aranyárban. Ma pedig már azért is, hogy a cukrot is elhagyjam belőle. Tovább Tovább

lowcarbmarcipantruffel

A mandula még nekem sem annyira édes önmagában, hogy mindenféle édesítés nélkül marcipán legyen belőle. Ebben a recepthez a természetes édesítők mellett (fahéj, narancshéj, narancsvirágvíz) egy kis édesítőszert is használok a mandulához.

Szaloncukornak is formázható természetesen. A blogon a szaloncukor szóra rákeresve számos további receptet találhattok. Bátran szoktam ízesíteni a marcipánt, az egyik kedvencem a citromos-rozmaringos étcsokis volt.

Olaszosként, én a szicíliai marcipán híve vagyok, amely narancsvirágvízzel az igazi!

Egy trüffel szénhidráttartalma: 1 gr

 

Hozzávalók

30 darabhoz: 30 dkg finomra darált, blansírozott mandula, 10 dkg porrá őrölt eritrit, 1 ek. narancsvirágvíz, fél narancs reszelt héja, pár csepp keserű mandula esszencia, csipet fahéj, kakaópor a forgatáshoz
  1. Egy tálban keverjük el a mandulát az édesítőszerrel, cseppentsük hozzá a keserűmandula-esszenciát/aromát, a fahéjat, a narancsvirágvizet, narancshéjat, majd fokozatosan, szinte cseppenként adjunk hozzá vizet, közben dolgozzuk össze a masszát.

  2. A darált mandula olajosságától függ, mennyi vizet vesz fel, ezért óvatosan adagoljuk! Lehet, hogy nem lesz rá szükség, elég a narancsvirágvíz és a narancshéj olajossága!!

  3. A kész masszát pihentessük 20 percet hűtőszekrényben, majd formázzunk belőle gömböket, ezeket forgassuk kakaóporba.

  4. A kész golyókat ne tartsuk hűtőszekrényben, szobahőmérsékleten jó a marcipán állaga, aromája!

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Almás-mákos-citromos torta

Édesítés nélkül

Hamarosan jönnek az ünnepek, ilyenkor bizony a desszertek előtérbe kerülnek. Mostantól folyamatosan mutatom, én hogyan szoktam ezt a “problémát” megoldani. Azon túl, hogy nem nagyon eszem édességet. : ) Tovább Tovább

almascitromosmaktortaA zabpehely alapú, gyümölcshabos tetejű sütik nagyon beváltak nálunk. Nyáron főleg bogyós gyümölcsökkel készítettem, most pedig itt van egy igazi téli változat mákkal, almával, citrommal, fahájjal.

Mi már jó ideje nem vagyunk cukorevők, még a gyerekeket is sikerült leszoktatni a túlzott édes ízről, így mi már semmilyen édesítést nem igénylünk ehhez a süteményhez. Ha ennek az útnak még csak ez elején jársz, tegyél 1 ek. eritritet az almahabba, de ne többet, inkább válassz édes almát!

Egy szelet szénhidráttartalma 8 gr

 

Hozzávalók

mákos alap: 10 dkg nagy szemű zabpehely, 5 dkg mák,1 citrom héja, 15 dkg reszelt alma; hab: 30 dkg alma; 4 dl natúr joghurt, 1 citrom héja, 1 tk. őrölt fahéj, 2 zacskó instant zselatin,
  1. A zabpelyhet konyhai aprítóban kicsit daráljuk meg (nem kell lisztszerűre), keverjük el a mákkal, 1 citrom reszelt héjával, a finomra reszelt almával.

  2. Dolgozzuk össze a masszát, majd lapogassuk egyenletesen kapcsos tortaforma (20 cm-s) aljába.

  3. A krémhez való almát hámozzuk, kockázzuk, vízben, amelybe 1 citrom levét facsartuk, főzzük puhára. Szűrjük le, turmixszoljuk simára.

  4. Adjuk hozzá a joghurtot, a citrom héját, a fahéjat és az instant zselatint, keverjük el benne kézi habverővel egyenletesen.

  5. Szedjük a krémet a mákos zabalapra. Tegyük hűtőszekrénybe minimum 3 órára szilárdulni.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Céklás-csokoládés kuglóf

Szénhidrátdiétába passzintva

Az ősz szuper zöldségei közül a sütőtök és akár a cékla is nagyon jó édesség alapanyag lehet. Most céklából sütöttem kuglófot. Nyugalom, nincs céklaíze! : ) Tovább Tovább

ceklascsokiskuglofkicsi

Köztes étkezésnek, tízórainak vagy uzsonnának ajánlom ezt a kuglófot. De aki szereti reggelire az édeset, fogyaszthatja ekkor is, hiszen a lassú szénhidrátok dominálnak erősen ebben a receptben. Különösen ajánlom azoknak, akik még mindig nem reggeliznek, rohanásra hivatkozva.A gyorsan bedobott kávé mellé, egy-két szelet ilyen kuglófot is meg lehet simán enni a reggeli szaladás közben. 

Régebben én sem reggeliztem, ma már ilyet nem teszek, hiszen a napi helyes működésünk alapja a megfelelő reggeli. Ha már reggel jót eszünk, meghatározza a nap többi étkezését is. Én legalábbis ezt figyeltem meg korábban. Ha pl. reggelire olyat ettem, amit a fogyókúrámban nem szabadott volna (nagy adag lekvároskenyér) az dominószerűen vitte már az egész napot,”hiszen már úgyis mindegy” alapon. Indítsuk jól a napot!

A kuglófot kis méretű, 7,5 dl-es formában sütöttem, ebből 10 szelet kuglóf lett, szeletenként: 8,9 gr szénhidráttartalommal.

 

Hozzávalók

20 dkg cékla, megfőzve, pucolva, 3 tojás, 8 dkg por alakú eritrit, 1 dl napraforgóolaj, 10 dkg tk. tönkölyliszt, 10 dkg steviás étcsokoládé, 2,5 dkg kakaópor, 1 csapott tk. sütőpor
  1. A céklát héjastól főzzük puhára, hámozzuk, botmixerrel pürésítsük. A sütőt melegítsük elő 180 fokon.

  2. Az egész tojásokat verjük habosra elektromos habverővel az eritrittel együtt, míg kifehéredik, habos nem lesz.

  3. A sütőport keverjük el a tönkölyliszttel, a kakaóporral, keverjük hozzá az olvasztott csokoládét, a céklapürét és az olajat. Keverjük össze a tojáshabbal.

  4. Vajazzunk és tönkölyliszttel szórjunk ki egy kuglófformát, öntsük át bele a tésztát és az előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt süssük készre. Tűpróbával ellenőrizzük. Hagyjuk hűlni, borítsuk ki a formából.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Sütőtökkrém

Csili, lime, sok-sok fűszer

Az ősz egyik legjobb (ha nem a legjobb, bár nálam a cékla is erős versenyző) alapanyaga a sütőtök. Előételtől kezdve, leveseken át, tésztákat, rizottókat, húsos vagy vega főételeket, vagy akár desszerteket is készíthetünk belőle. 15+1 tökös receptet tökös gyűjtöttem össze. Tovább Tovább

sutotokhummusz

Két alapvető ízesítést szeretek hozzá használni: “olaszosan” zsályával, esetleg rozmaringgal és “keletiesen” csilivel, fahéjjal, limemal. Szerintem ez a két vonal hozza ki legjobban az ízét. (és akkor a natúr, sütőben sült változatról nem is beszéltünk)

Ezt a fő receptet reggeli és vacsorakrémnek ajánlom, de akár egy finom kacsasült mellé  köret is lehet (pl. krumplipüré helyett.) Egyszerre csíp, édeskés, savanyú, fűszeres, a legjobb ilyenkor. Főleg, mert a sütőtök C vitamin tartalma magas, plusz  az ásványi anyag tartalma sem elhanyagolható: magas a kálium, foszfor, vas és réz tartalma is.

A sütőtök maga jó a megfázásos tünetek enyhítésére (pl. egy jó kis sütőtökital formájában), a nyálkahártya gyulladásos tüneteire is hatásos kezelési módszer.
Magas kálium tartalma miatt vérnyomáscsökkentő és vízhajtó hatása van, fogyasztásával pedig csökkenthető az érelmeszesedés és állítólag még az égési sérülések is hatékonyan gyógyíthatók a sütőtök segítségével.

Magas antioxidáns tartalommal rendelkezik, ami immunrendszer erősítő

Szóval, egyétek és egyétek. Ez a recept az októberi Nők Lapja Konyhában jelent meg, 9 másik tökös receptemmel együtt. A blogról pedig válogattam néhány korábbi receptet is.

Gyümölcsös tökleves

Póréhagymás sütőtökleves

Gyömbéres sütőtökleves

Narancsos sütőtökleves zsályával-mentával

Almás korianderes sütőtökleves

Grillezett sütőtökaláta lencsével

 Sütőtökös-póréhagymás penne

Sütőtökös cannelonni

Póréhagymás sütőtöktorta

Sütőtökös gnocchi zsályavajjal

Sütőtök csirkecombbal sütve

Szalonnás sütőtöktorta

Grillezett, marinált sütőtök

Rántott sütőtök

A receptben leírt mennyiség 2 adaghoz elég, így egy adag szénhidráttartalma: 23 gr

 

Hozzávalók

40 dkg sütőtök, 4 evőkanál natúr joghurt, 2 gerezd fokhagyma, 1 mokkáskanál őrölt fahéj, 1 mokkáskanál őrölt római kömény, 1 csapott tk. csilikrém, 1 tk. curry-fűszerkeverék, frissen őrölt bors, 2 ek. pirított szezámolaj, limelé
  1. A tököt mossuk, daraboljuk, majd hosszában vágjuk ketté. Tegyük a sütőbe 220 fokon sülni 30 -35 percet, míg megpuhul, enyhén megpirul.

  2. A sült tökhúst villával szedjük ki a héjból, tegyük tálba, adjuk hozzá a joghurtot a szezámolajat, a zúzott fokhagymákat.

  3. Pürésítsük krémesre. Ízesítsük a fahéjjal, csilivel, curry-fűszerrel, római köménnyel és pár csepp citromlével. Tk. lepénykenyeret kínáljunk mellé mártogatósnak.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések