Málnás túrógombóc

kicsit másképpen

Köztes étkezésnek, tízórai, uzsonna nasinak szuper választás ez a gombóc. Nem teljesen olyan, mint az eredeti, de pont ugyanolyan finom! : ) Tovább Tovább

turogombocmalnapurevel

Egész kis átalakításon ment keresztül a gombóc: sima búzadara helyett teljes kiőrlésű tönkölydarát használtam, morzsa helyett pirított kókuszt, hogy csökkentsem a szénhidrátot. Lekvár és porcukor helyett feltétnek: turmixolt málnát. Édesítés nélkül! A málna édes magától is. : )

Egy gombóc szénhidráttartalma: 12,2 gr

A recept a héten megjelent Meglepetés Magazin MENTES konyha különszámában jelent meg (első lapszám!) 12 másik receptemmel együtt, amelyek mind a szénhidrátdiétába illeszthetőek.

mentes2

13122985_10151030291434953_6915753653518203477_o

 

Hozzávalók

10 gombóchoz: 50 dkg túró, 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzadara, 1 citrom reszelt héja, csipet só, 2 tojás, 20 dkg málna, 10 dkg kókuszreszelék
  1. A túrót villával törjük át, keverjük el a búzadarával, a citromhéjjal, csipet sóval és 2 tojássárgájával. Pihentessük fél órát, hogy a dara megszívja magát.

  2. A 2 tojásfehérjét verjük fel habnak, forgassuk óvatosan a túróhoz. Formázzunk gombócokat, forrásban lévő vízben főzzük őket 2-3 percet miután feljöttek a víz felszínére.

  3. A kókuszreszeléket pirítsuk meg zsiradék nélkül, felforrósított, tapadásmentes serpenyőben. A megfőtt, leszűrt gombócokat forgassuk meg a pirított kókuszreszelékben.

  4. A málnát pürésítsük, a gombóccal tálaljuk.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Jön a borsószezon!

Főzz egészséges, különleges főzeléket belőle!

Saját magával sűrített borsófőzelék, újhagymával, zabpelyhes csirkemellel, könnyű, de tápláló ebéd. Tovább Tovább

ujhagymasborosfozelekzabpelyhescsirkemellel

A napokban elcsíptem valamelyik TV adón egy egészséges, fitness borsófőzeléket. Így készült: konzerv borsóból, szénhidrátcsökkentett liszttel, kókusztejjel behabarva, 5 evőkanál édesítőszerrel édesítve. : ( No, inkább nem mondok semmit, helyette itt az én változatom.

 

Hozzávalók

60 dkg zsenge zöldborsó (ha még nem kapsz frisset, zsenge, fagyasztott), 1 dl tejszín, 2-3 szál újhagyma, tengeri só; 60 dkg csirkemell, 2 tojás, 3 dkg zabpehelyliszt, 8 dkg zabpehely, olaj a sütéshez
  1. A zöldborsót tegyük fel főni annyi enyhén sózott vízben, az egészben hagyott vagy félbe vágott újhagymákkal együtt, amennyi éppen, hogy ellepi.

  2. A zsenge borsó pár perc alatt megpuhul, szedjük ki a borsó felét, az újhagymákat, adjunk hozzá keveset a főzővízből és botmixerrel pépesítsük. Ezzel sűrítünk: keverjük vissza a maradék borsóhoz, adjuk hozzá a tejszínt, forraljuk össze a főzeléket.

  3. A csirkemelleket vágjuk vastag csíkokra, sózzuk. Hagyjuk állni 30 percet a sóban, majd forgassuk meg zabpehelylisztben, a felvert tojásban, végül zabpehelyben.

  4. Közepesen forró olajban süssük ropogósra a csirkecsíkokat. A felesleges olajat papírtörlőn itassuk le.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Zabpelyhes piadine

Az egészséges olasz

Az olaszok szuperszendvicse teljeskiőrlésű liszt és zabpehely keverékéből. A lepényeket keleszteni nem kell, csak pihentetési idővel kell számolnunk. Sonkával, mozzarellával töltve, kontaktgrillben összesütve a legfinomabb. Tovább Tovább

zabpelyhespiadinablog

Egy piadine szénhidráttartalma: 32,5 gr

 

Hozzávalók

20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 10 dkg zabpehely, 10 dkg vaj, 1 dl víz, 3 gr szárított élesztő, 1 tk. só
  1. A zabpelyhet késes aprítóban őröljük finomra. Keverjük el a teljes kiőrlésű liszttel, a sóval,a szárított élesztővel.

  2. Adjuk hozzá a lágy vajat és a langyos vizet. Gyúrjuk össze a tésztát, pihentessük kb. 20 percet.

  3. Majd osszuk 6 részre, lisztezett felületen nyújtsuk ki akkora méretűre, amekkora palacsintasütő serpenyőnk van.

  4. Zsiradék nélkül forrósítsuk fel a serpenyőt, egyesével süssük ki a piadinék mindkét oldalát.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Májusi naptár

Anyák napjára

“Szirom borzong a fán, lehull; fehérlő illatokkal alkonyul.” Tovább Tovább

majusblog

A májusi naptárkép innen letölthető: 1920×1200 és 1280×1024

majusblog2

majusblog3

Szirom borzong a fán, lehull;
fehérlő illatokkal alkonyul.
A hegyről hűvös éj csorog,
lépkednek benne lombos fasorok.
Megbú a fázós kis meleg,
vadgesztenyék gyertyái fénylenek.

Radnóti Miklós: Május

 
 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések

Lejöttem a cukorról!

A desszert édesítés nélkül is desszert

Azaz finomított cukor nélkül, édesítőszer nélkül. Tiszta vagyok! És ezt mindenkinek csak a legjobb szívvel tudom ajánlani. Tovább Tovább

cukormentespite

Sőt, fél éve tiszta vagyok! Tudjátok, milyen jó? Mindennek érzem az ízét, a valódi ízét és ahhoz, hogy az édességigényemet kielégítsem, nincs szükségem már túlzottam édesített dolgokra. Még arra sem, hogy akár természetes édesítőszert használjak. Megszabadítottam az ízlelőbimbóimat a modern kor egyik legkárosabb vívmányától, az agyon édesített élettől. Ugyanis a dolce vita nem a kristálycukor élvezetéről szól.

Vigyázat, ha ezt az utat követed, lesznek furcsa következmények: pl.: valamelyik nap a sült kápia paprikát nehezen ettem meg, mert túl édesnek találtam, a sütibe kerülő alma, lecsöpögtetett levét egyenesen nem tudtam meginni, mert annyira édes volt. : )) Ez történik, ha visszabillen minden a maga helyére. És persze elkezdesz fogyni.

Ha édes ízre vágyom, elég kevés gyümölcsöt, édesebb zöldséget, magokat ennem. Szervezetünknek bőségesen elegendő az a fruktóz és glükóz mennyiség, amely a gyümölcsökben, zöldségekben természetesen megtalálható. Egyáltalán nincs szükségünk táplálkozásunk során hozzáadott cukorra.

Olykor van egy-egy desszert, amelybe minimális természetes édesítőszert teszek (pl. joghurtkrémes desszertbe). És itt még mindig a mézben hiszek a legjobban. Nagy-nagy ritkán használok, steviát, nyírfacukrot. Bár a méz hirtelen megemeli a vércukrot, szénhidrátértéke is közel 100%, de természetes formájában lehet hozzájutni, így azt gondolom, ha amúgy tiszták vagyunk, olykor-olykor belefér egy kis méz.

Mostanában többször is elkészítettem ezt a sütit, eperrel, rebarbarával, almával, málnával, áfonyával, ribizlivel a legjobb variálni. Nincs benne semmi édesítés, csupán az alapanyagok édessége érződik rajta, amelyet a fahéj még jobban hangsúlyoz.

A süti szerintem nagyon egészséges, de ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden nap “kétpofára” kellene enni, egy szelet szénhidráttartalma: 17 gr

 

Hozzávalók

10 szelethez: 10 dkg teljes kiőrlésű zabpehelyliszt, 5 dkg zabpehely, 5 dkg kókuszreszelék, 5 dkg mandulaliszt, 10 dkg vaj, 30 dkg eper, 20 dkg reszelt alma, lecsöpögtetve, 2 tk. fahéj
  1. Az almát reszeljük le, keverjük el 1 tk. fahéjjal. Keverjük össze a zabpehelylisztet a zabpehellyel, a mandulaliszttel, kókuszreszelékkel a másik tk. fahéjjal.

  2. Morzsoljuk össze a vajjal, ¼ részét tegyük morzsásan félre, gyúrjuk össze a maradék tésztát. Lisztezett felületen nyújtsuk ki 1 cm vastag kerek lapnak, helyezzük sütőpapírral bélelt sütőlemezre.

  3. Az epret mossuk, csumázzuk, daraboljuk. Először az almát, majd az epret oszlassuk el a kinyújtott tésztán.

  4. Hajtsuk vissza a pite szélét, szórjuk meg az epret a maradék tésztamorzsával. Süssük 200 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt készre.

 
 
 
Megosztom
 

Kapcsolódó bejegyzések